Potraviny pro krásnou a zdravou pleť

Kdo by to neznal? Nevzhledné pupínky, akné, ekzémy, mastná či příliš suchá pleť na kráse ani dobré náladě zrovna nepřidají. Stačí se však na nepříjemné kožní symptomy podívat blíže a zjistíte, že se jedná o projevy špatně zvoleného jídelníčku.

Na nezdravém vzhledu pleti se totiž podílí špatná životospráva, každodenní stres, ale i třeba používání nevhodných kosmetických přípravků. Každá žena by měla znát svůj typ pleti a respektovat jej používáním vhodných krémů. Podstatný vliv však má právě skladba jídelníčku.

Nezapomínejte na vitamíny a minerály

Vitamíny a minerály by měly být důležitou složkou jídelníčku každého z nás. Přispívají celkovému zdraví a neocenitelný vliv mají i na zdravě vypadající pleť, kterou vyživují, chrání a pečují o ni zevnitř. Nejúčinnějšími vitamíny jsou vitamín A (máslo, mléko, rybí tuk, brokolice, meruňky, broskve, mrkev), vitamín B (ovesné vločky, rýže, vejce, luštěniny, droždí) a vitamín C (ovoce a zelenina). Pro vzhled pleti jsou důležité také esenciální mastné kyseliny (tučné ryby, ořechy, semena, panenské oleje), zinek (ořechy, semena, maso, obiloviny, listová zeleniny) a selen (maso, ryby, ovesné vločky a ořechy).

Doplňujte vodu zevnitř

Sebedražší hydratační krémy vaší pleti nepomohou, pokud ji nedodáte dostatečné množství vody zevnitř. Pitný režim zahrnuje především neperlivou vodu, bylinné čaje a také zeleninové a ovocné šťávy. Denně bychom měli vypít 2 až 3 litry tekutin. Voda napomáhá vylučovat nečistoty a toxiny z těla ven a zabraňuje jejich dalšímu usazování. Pokud je vody málo, póry se ucpávají, vznikají záněty a zmiňované kožní potíže.

Pozor! Milovníci kávy a kofeinových nápojů by měli vypít vody dvojnásobek. Nápoje obsahují kofein, který způsobuje dehydrataci pokožky.

Zdravý jídelníček pro suchou, mastnou i citlivou pleť

Každý typ pleti má nedostatky, které lze vyvážit vhodně zvolenými potravinami. Například suchá pleť se sklonem k přecitlivělosti na chladné a větrné počasí, vyžaduje zdravé tuky. Ty obsahují zejména ořechy, tučné ryby, rostlinné panenské oleje a také avokádo. Nevhodné je pití kávy a kouření, které způsobují další vysoušení pleti.

Mastná pleť se vyznačuje sklonem k akné a více než ostatní typy zadržuje nečistoty. Ideální volbou jsou proto lehká a nízkotučná jídla, naopak zcela nevhodné jsou mastné, sladké a tučné pokrmy.

Citlivou pleť trápí ekzémy, mateřská znaménka i přecitlivělost na slunce a teplo, proto byste ji měli ochladit. Jezte hodně ovoce, zeleniny a mléčných jídel. Vhodná je například tvarohová zmrzlina. Nevhodná jsou pálivá, ostrá a horká jídla. Citlivá pleť hůře snaží velké množství soli.