Vaše otázky | Štítek: BYLINY

Otázka ze dne 11.5.2018

Štítky: ,

Mohu pít čaj z pampelišky, když užívám Warfarin? Děkuji

odpověď:

Vážená paní,  reaguji na Váš dotaz zaslaný na portál www.pharmapoint.cz       Listy pampelišky jsou zdrojem vitamínu K (patří k rostlinám s velmi nestabilním obsahem vitamínu K), který je nezbytný pro proces srážení krve. Vzhledem k tomu, že užíváte Warfarin (tedy lék tzv.snižující krevní srážlivost), není užívání listů pampelišky vhodné.  Prosím zkonzultujte užívání jakýchkoliv dalších léků či doplňků stravy s Vaším ošetřujícím lékařem, který zná Váš aktuální zdravotní stav i hodnoty INR – jak pravděpodobně víte, Warfarin může reagovat s léky či potravními doplňky, čímž může dojít k ovlivnění jeho účinku.

Děkuji za pochopení. Mgr. Havránková

Otázka ze dne 29.4.2018

Prosím, o Vaší radu, zda mohu s Warfarinem užívat Ženšen. Děkuji.

odpověď:

Vážený pane,  reaguji na Váš dotaz zaslaný na portál www.pharmapoint.cz. V lékových databázích byly zaznamenány případy interakce mezi warfarinem a ženšenem, souběžné podávání může zvyšovat riziko krvácení. Vzhledem k tomu, že užíváte Warfarin (tedy lék ovlivňující krevní srážlivost), je nutno konzultovat užívání jakýchkoliv dalších léků či doplňků stravy s Vaším ošetřujícím lékařem, který zná Váš aktuální zdravotní stav i další léky, které případně užíváte. Warfarin totiž může reagovat s léky/doplňky stravy/potravou a je tedy nutno sledovat, zda se nějak nemění hodnoty krevní srážlivosti.

Děkuji za pochopení. S pozdravem a přáním hezkého dne Mgr. Havránková

Otázka ze dne 23.3.2018

Štítky: ,

Dobrý den, chci se zeptat na “ brusinky  “ , zda by byly vhodné i na hyperaktivní močový měchýř. Musím často na WC ( vždy za 2 – 3 hod max. ) i v noci jdu až 2x. Provází mě časté nutkání na močení . Vždy to dojdu do stádia, že močení je urgentní a musím ihned navštívit toaletu, nemohu ho dál oddálit. Jinak močení mám bezproblémové nebolestivé.  ( Žádná krev, přerušování a ani odkapávání nemám. ) Tento stav mám snad 20 let. Stačí pustit vodu z kohoutku a chce se mě močit, v létě se ponořím do vody a mám také tento problém. U lékaře jsem nebyl a vím, že to není správné. Chtěl bych vyzkoušet ještě na zklidnění brusinky . Hodí se brusinky i na prostatu ? Je mi 70 let a tudíž budu mít určitě i zbytnělou prostatu. Užívám jen jeden lék a to asi také 20 let na vysoký tlak. Cukr a cholesterol mám v normě. Moc děkuji za jakoukoliv radu.

odpověď:

Dobrý den,  reaguji na Váš dotaz zaslaný na portál www.pharmapoint.cz  Vámi popisované obtíže je třeba zkonzultovat s Vaším ošetřujícím lékařem, resp. urologem. Léčba hyperaktivního močového měchýře totiž patří do rukou urologa, který vyšetří Váš aktuální zdravotní stav a navrhne léčebný postup. Pokud je přítomen zánět, mohlo by užívání brusinek (obsažených např. v Urinalu) jako doplňkové léčby pomoci – ale každopádně doporučuji nejdříve vyšetření u odborného lékaře (také z důvodu preventivního vyšetření prostaty).  Pro zajímavost posílám odkaz na stránky České urologické společnosti, kde najdete spoustu užitečných informací ohledně syndromu hyperaktivního močového měchýře.:  http://www.cus.cz/pro-pacienty/diagnozy/oab-syndrom-syndrom-hyperaktivniho-mocoveho-mechyre/  ev. https://www.musimcasto.cz/

Děkuji za pochopení, přeji hodně zdraví!  S pozdravem a přáním hezkého dne  Mgr. Havránková

Otázka ze dne 20.3.2018

Štítky: ,

dobrý den je možné, že po vypití čaje z meduňky mám bolesti břicha a nadmutá až k omdlení.Stalo se to víc krát až jsem si to uvědomila- meduňku už nepiji. Děkuji

odpověď:

Dobrý den,  reaguji na Váš dotaz zaslaný na portál www.pharmapoint.cz  Vámi popisovaná reakce organismu na užití meduňky není obvyklá, nicméně je možné, že se např. jedná o alergickou reakci na některou obsahovou látku v meduňce. Pokud by se však u Vás tyto obtíže objevovaly i nadále, třeba i bez souvislosti s užíváním meduňky, doporučuji kontaktovat Vašeho ošetřujícího lékaře a celou situaci s ním probrat.

Děkuji za pochopení.  S pozdravem a přáním hezkého dne Mgr. Havránková

Otázka ze dne 18.3.2018

Dobrý den,  potřeboval bych něco na hyperaktivní močový měchýř . Někde jsem se dočetl , že na zklidnění působí  třezalka tečkovaná . Rád si nechám, ale  poradit i něco jiného . Předem Vám moc děkuji.

odpověď:

Dobrý den,  reaguji na Váš dotaz zaslaný na portál www.pharmapoint.cz  Vámi popisované obtíže doporučuji konzultovat s odborným lékařem-urologem. Níže zasílám odkaz na stránky České urologické společnosti, kde najdete spoustu užitečných informací ohledně syndromu hyperaktivního močového měchýře. http://www.cus.cz/pro-pacienty/diagnozy/oab-syndrom-syndrom-hyperaktivniho-mocoveho-mechyre/  Třezalka tečkovaná je v lidovém léčitelství často doporučována při přechodném psychickém vyčerpání, často spojeným s psychovegetativními potížemi (napětí, úzkost, strach, rozlady nejrozmanitějšího původu). Uvádí se též, že pozitivně ovlivňuje funkce močových cest a ledvin. Vzhledem k tomu, že třezalka může reagovat s některými léky a způsobovat tak nežádoucí účinky, doporučuji konzultovat její užívání s ošetřujícím lékařem, ev. lékárníkem, kteří znají Váš aktuální zdravotní stav i léky, které případně užíváte.

Děkuji za pochopení.  S pozdravem a přáním hezkého dne  Mgr. Havránková

Otázka ze dne 9.3.2018

Štítky:

Beru 2x denně čajovou lžičku dýňového oleje (doporučeno na zvětšenou prostatu; 70 let – urologem sledován pro zvýšené hodnoty PSA; jinak bez medikace; bez jakýchkoliv potíží). Ptám se : Je zapotřebí přerušení/vynechání (např. po 2 měsících užívání měsíční pauza)? Předem děkuji za Vaši odpověď.

odpověď:

Dobrý den,  reaguji na Váš dotaz zaslaný na portál www.pharmapoint.cz. V dostupných zdrojích jsme nenašli informace ohledně možného nežádoucího působení dýňového oleje při jeho dlouhodobém užívání.  Každopádně prosím pravidelně navštěvujte svého ošetřujícího lékaře/urologa, aby kontrolovali váš aktuální zdravotní stav.

Děkuji za pochopení.  S pozdravem  P. Marková

Otázka ze dne 12.2.2018

Dobry den. Chci se zeptat na Saframyl. Proc na nektere krabicce je v levem rohu, z meho pohledu, logo a na nektere neni. Je jiste, ze Saframyl urcite obsahuje safran? Dekuji.

odpověď:

Dobrý den,  reaguji na Váš dotaz zaslaný na portál Pharmapoint.cz.    Ohledně složení i obalu Saframylu jsme kontaktovali dovozce: Saframyl obsahuje extrakt z blizen šafránu. Logo Satiereal značí patentovaný extrakt , který je v každém balení.

S pozdravem P. Marková

Otázka ze dne 7.2.2018

Štítky:

Můžete mi napsat něco k “ gimnema“

odpověď:

Dobrý den,  reaguji na Váš dotaz zaslaný na portál www.pharmapoint.cz  Níže posílám odkaz na stránky informující o této rostlině: https://cs.wikipedia.org/wiki/Gymnema  V našem sortimentu máme několik přípravků s obsahem výtažku účinných látek z rostliny gymnema sylvestre (označovanou také jako gurmar): Edenpharma Gymnema sylvestre cps.30 GURMAR-GYMNEMA+skořice+kurkuma 60 vega tob.SETARIA Glucosorben tob.60 LEROS NATUR Diabetický čaj s gymnemou n.s.20x1g DIAMizin Gurmar 50 kapslí ADVANCE Diaben cps.60  Bližší informace o dostupnosti Vám podají lékárníci v kterékoliv PharmaPoint lékárně.

Děkuji za pochopení. S pozdravem a přáním hezkého dne Mgr. Havránková

Otázka ze dne 21.12.2017

V knize 500 nejlepších receptů lidové medicíny, na stránce 178 autor  doporučuje na léčení polypu v nose používat listy Břečťanu popínavého. Prosím o radu jak jej nejlépe používat. V současnosti používám sprej Mommox 0,05 mg, bez znatelných změn.  Děkuji za radu.

odpověď:

Vážený pane,  reaguji na Váš dotaz zaslaný na portál www.pharmapoint.cz  Vámi uváděné užívání listů břečťanu patří mezi postupy tzv. lidového léčitelství. V odborné literatuře není taková indikace ani aplikace listů břečťanu uváděna. Nejde tedy o klinicky prověřený postup a nedá se zaručit, že je bezpečný a vhodný právě pro Vás.   Sprej Mommox, který užíváte, je lék určený na léčbu nosních polypů u dospělých od 18 let. Pokud u Vás sprej neúčinkuje, prosím poraďte se se svým lékařem (alergolog, ORL) o dalším postupu – lékař může navrhnout případnou změnu terapie. Literatura uvádí, že je vhodné jako doplňkovou léčbu aplikovat spreje (či dělat výplachy) s obsahem mořské soli – předpokládám ale, že Vás ošetřující lékař poučil o tom, jaká doplňující léčba je právě pro Vás vhodná.

Děkuji za pochopení.  S pozdravem a přáním klidného adventního dne  Mgr. Havránková

Otázka ze dne 15.12.2017

Štítky: ,

Dobrý den Prosim o radu, užívám warfarin, sertralin , rytmonorm a mertenil, mohu k těmto lékům pit čaj z rozrazilu?  Děkuji za odpověď

odpověď:

Vážená paní,  reaguji na Váš dotaz zaslaný na portál www.pharmapoint.cz  Vzhledem k tomu, že užíváte Warfarin, tedy lék ovlivňující krevní srážlivost, je nutno konzultovat užívání jakýchkoliv dalších léků či doplňků stravy s Vaším ošetřujícím lékařem. Warfarin totiž může reagovat s léky/doplňky stravy/potravou a je tedy nutno sledovat, zda tím nějak nejsou ovlivněny hodnoty krevní srážlivosti (INR). V literatuře jsem nicméně nenašla údaje o tom, zda současné užívání rozrazilu nějak může ovlivnit hodnoty krevní srážlivosti. Pokud tedy jsou Vaše hodnoty INR stabilní, nemělo by pití čaje s rozrazilem vadit. Každopádně je důležité vědět, že obecně by se většina bylin neměla používat dlouhodobě. Obsahují směsi více účinných látek, které mohou při dlouhodobém užívání působit negativně – proto je vhodné léčebnou kúru vždy přerušit a pak se k ní dle potřeby a aktuálního zdravotního stavu zase vrátit.

Děkuji za pochopení.  S pozdravem a přáním hezkého dne  Mgr. Havránková