Vaše otázky | Štítek: BOLEST

Otázka ze dne 15.7.2019

Štítky:

Jsem měsíc po operaci žlučníku a ted me začalo pobolivat v boku a občas cítím tlak v břiše. Můžete me poradit měsíc jsem držela dietu a ted už mám přejít na racionální stravu.

odpověď:

Vážená paní,  reaguji na Váš dotaz zaslaný na portál www.pharmapoint.cz    Doporučujeme Vám obrátit se s tímto dotazem na Vašeho ošetřujícího lékaře, který zná Váš zdravotní stav a léky, které případně užíváte. Je třeba stanovit příčinu a na základě její znalosti může lékař navrhnout vhodné řešení Vašich obtíží, případně Vás odešle k odbornému lékaři na podrobnější vyšetření. Příčiny mohou být různé, proto je potřeba je dále objasnit.

Děkuji za pochopení a přeji pěkný den  S pozdravem        P. Marková

Otázka ze dne 22.5.2019

Štítky:

Dobrý večer,chrála jsem se zeptat jestli je volne prodejny lék na bolest jitsnu?při polykání jídla se objevuje mirna bolest.Děkuji za přečtení a odpověď

odpověď:

Dobrý den, reaguji na Váš email zaslaný na portál www.pharmapoint.cz. Vzhledem k tomu, že bolest je průvodním jevem nějakého onemocnění, je třeba v prvé řadě zjistit, co bolesti způsobuje. Jícen může být zasažen řadou onemocnění, jako jsou například kvasinkové infekce, reflux žaludečních šťáv nebo vředy, které stěnu jícnu poškozují a to vyvolává bolest. Doporučuji proto nejdříve konzultovat Váš stav s Vaším ošetřujícím lékařem, který posoudí Váš aktuální zdravotní stav a zná léky, které případně užíváte (i ty mohou způsobit uvedené problémy).  Ke krátkodobé úlevě můžete eventuálně zkusit užívat léky neutralizující žaludeční kyseliny nebo potlačující jejich vylučování. Konkrétní přípravek Vám pomohou vybrat v lékárně.  Děkuji za pochopení.

S pozdravem a přáním hezkého dne Mgr. Havránková

Otázka ze dne 4.1.2018

Štítky: , ,

Dobrý den, pravidelně uzivám leky Introna, Thromboreductin a Anopyrin. Posledni dobou trpim na bolesti zad. Jako premedikaci k Introne uzivam Paralen. Bohuzel na bolesti zad je u me nedostacujici. Mohu Vas porosit o radu jake leky proti bolesti bych mohla uzivat k me trvale lecbe? Dekuji za infio.

odpověď:

Vážená paní,  vzhledem k lékům, které pravidelně užíváte (Introna, Thromboreductin, Anopyrin), je nutno, abyste jakékoliv změny v terapii konzultovala s Vaším ošetřujícím lékařem, který zná Váš aktuální zdravotní stav, krevní obraz atd. Teoreticky lze Paralen nahradit silnějšími léky (např. účinná látka tramadol – není však vhodný např. pro pacienty s anamnézou křečí), které jsou ale vydávány jen na základě lékařského předpisu. Lékař totiž musí posoudit, zda právě pro Vás (vzhledem k anamnéze, aktuálnímu zdrav.stavu atd.) je takový lék vhodné nasadit.

Děkuji za pochopení.   S pozdravem a přáním hezkého dne  Mgr. Havránková

Otázka ze dne 28.11.2017

dobrý den, mám již cca dva měsíce šum v uších občas tensi v hlavě a mírnou bolest. Cvičím dle Mojžíšové cca 8 týden, denně cviky na páteř, bolest a šum neustupují (hlavně šum v uších ), bederní páteř léčím již dva roky  bolest se vrací… (bolest v bederní a křížové oblasti). rtg krční páteře bez nálezu , rtg před rokem bez nálezu. děkuji

odpověď:

Vážená paní,  reaguji na Váš dotaz zaslaný na portál www.pharmapoint.cz.  Vámi popisované obtíže mohou mít různé příčiny (problémy s páteří, problémy v oblasti uší apod.) . Proto Vám doporučuji obrátit se na Vašeho ošetřujícího lékaře, který Vás vyšetří a případně ještě pošle na vyšetření k odbornému lékaři (neurologie, ORL, rehabilitace).

Děkuji za pochopení.  S pozdravem a přáním hezkého dne  Mgr. Havránková

Otázka ze dne 8.6.2017

Štítky: , ,

Zdravim,velmi dlouho mam denodenne boledti bederni prave strany,zprvu strilela bolest doo kycle,ale zhorsilo se to tak,as bolest citim do lytka jako brneni a zhorsuje se to behem dne.uzivam aulin,mela sem rehabilitace,stav se horsi.

odpověď:

Vážená paní,  reaguji na Váš dotaz zaslaný na portál Pharmapoint.cz.  Zhoršení Vašeho zdravotního stavu doporučuji co nejdříve zkonzultovat s Vaším ošetřujícím lékařem, který zhodnotí aktuální situaci, dle potřeby upraví léčbu, případně Vás odešle na vyšetření k odbornému lékaři.

Děkuji za pochopení a přeji hezký den!  Mgr. Havránková

Otázka ze dne 28.4.2017

Štítky: ,

Dobrý den,strašněmě bolí záda ani ohnout se nemohu . Je to strašná bolest zničeho nic .Co si mohu použit děkují moc

odpověď:

Dobrý den,  reaguji na Váš dotaz zaslaný na portál pharmapoint.cz.  Vámi popisované zdravotní obtíže bohužel nelze řešit takto na dálku. Bolest zad může mít mnoho různých důvodů, z nichž některé souvisejí s bolestí zad nepřímo (například onemocnění ledvin). Váš zdravotní stav je třeba konzultovat s lékařem, který provede patřičná vyšetření ev. Vás odešle k specializovanému lékaři pro odhalení příčiny.

S pozdravem a přáním brzkého uzdravení  P. Marková

Otázka ze dne 18.3.2017

Štítky: ,

Dobrý den, chtěl bych se zeptat na vzájemné interakce v těle těchto látek – (paracetamol, kys. salicylová, ibuprofen). Děkuji mnohokrát

odpověď:

Vážený pane,  reaguji na Váš dotaz zaslaný na portál Pharmapoint.cz.  Vámi uváděné účinné látky – tedy paracetamol, ibuprofen a kyselina acetylsalicylová mají účinek analgetický (proti bolesti), antipyretický (snižují zvýšenou tělesnou teplotu) a ibuprofen s kys.acetylsalicyovou též protizánětlivý.  V nízkých dávkách má kyselina acetylsalicylová také účinek antiagregační (ovlivňuje krevní srážlivost). Užívání těchto látek dohromady není vhodné, jelikož navzájem ovlivňují své hladiny v krvi a mohou vyvolat až závažné nežádoucí účinky. Např. existuje zvýšené riziko vředového a gastrointestinálního krvácení, při současném dlouhodobém podávání paracetamolu a především acetylsalicylové kyseliny ve vyšších dávkách zvyšuje riziko poškození ledvin a dalších nežádoucích účinků. Užívání a případné kombinování léčivých přípravků, které obsahují výše zmíněné účinné látky, doporučuji konzultovat s Vaším ošetřujícím lékařem nebo lékárníkem, kteří znají Váš aktuální zdravotní stav.

Děkuji za pochopení a přeji hezký den!

S pozdravem Mgr. Havránková

Otázka ze dne 22.2.2017

Štítky: ,

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli musím mít doporučení obvodního lékaře, když bych chtěla navštívit lékaře, který by mi pomohl od bolesti zad (asi neurolog).

Obvodní lékař mi doporučil ibalgin, ale bolest ustoupí jen na chvíli. Proto bych ráda navštívila odborníka, protože bolest je velmi nepříjemná( v křížích a mezi lopatkama).

Předem Vám děkuji za odpověď.

odpověď:

Dobrý den, reaguji na Váš dotaz zaslaný na portál Pharmapoint.cz.

Dle stránek Ministerstva zdravotnictví není nutný, ale přesto je doporučeno nejdřív problém konzultovat s praktickým lékařem, který Vám event.doporučí vyšetření spec.lékařem: http://www.mzcr.cz/kvalitaabezpeci/obsah/pece-v-ambulancich_2407_18.html

Máte plné právo navštívit jakéhokoli lékaře bez doporučení svého praktického lékaře – není to ale moudrý krok (specialista nemá k dispozici veškeré informace o vašich chorobách a provedených vyšetřeních), takže pokud je to možné, neobcházejte svého praktického lékaře tím, že navštívíte přímo specialistu. Samozřejmě kromě výjimek, jako je např. vyšetření u očního lékaře, gynekologa, případně akutní ošetření při úrazu.

Přeji hezký den! S pozdravem Mgr. Havránková

Otázka ze dne 12.2.2017

Štítky: ,

Chtěla bych se zeptat. Mám zdravotni potiže řeklimi že mám altrozu a vyřez plotének i špatně srostlou bederni kost. Měla sem rehabilitace byla sem hospitalizována na bolest mám veral retard 75 který mi pomáhá na bolest . Mám práci uklizečky. Nemohu se bolesti zbavit mám bolesti i v sedě. Děkuji za odpověd.

odpověď:

Vážená paní, reaguji na Váš dotaz zaslaný na portál Pharmapoint.cz.  Vámi uváděné zdravotní obtíže je nutno řešit s Vaším ošetřujícím lékařem. Prosím poraďte se s ním ohledně dalších možností léčby a rehabilitace. Změnu terapie musí v tomto případě posoudit Váš lékař.

Děkuji za pochopení a přeji hezký den!  Mgr. Havránková

Otázka ze dne 25.1.2017

Dobrý den,  když má někdo málo železa  jaké jsou příznaky prosím.

odpověď:

Dobrý den,  reaguji na Váš dotaz zaslaný na portál Pharmapoint.cz. Následkem nedostatku železa v organismu může vzniknout anémie neboli chudokrevnost. Člověk pak bývá bledý, unavený, slabý,  hůř se koncentruje a hůř se mu dýchá. Níže uvádím možné příznaky tzv.anémie z nedostatku železa: dlouhodobá únava a slabost, závratě a mdloby bledost – pokožky, sliznic, ale též např. nehtových lůžek. Dušnost, nechutenství, nevolnost a průjem hučení v uších, bolest hlavy zvýšená náchylnost k infekcím, zhoršené hojení ran, zanícený jazyk, afty v ústech, ústní koutky, padání vlasů nepravidelný srdeční rytmus – bušení srdce poruchy soustředění a spánku snížená citlivost a brnění v nohou a lýtkách, otoky dolních končetin snížená adaptabilita organismu na chlad  Vzhledem k tomu, že jde o široký soubor příznaků a že tyto příznaky mohou být spojeny i s jinými nemocemi, rozhodně doporučuji aktuální zdravotní stav konzultovat s ošetřujícím lékařem.

S pozdravem Mgr. Havránková